کاربردهای پتو نسوز و پتو سرامیکی

امتیاز کاربران

پتو نسوز و پتو سرامیکی چیست ؟

پتو نسوز یک ابزار کارآمد و بسیار حیاتی که می تواند جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آتش شود و یا نقطه آغازین آتش را خاموش و یا خفه کند معمولا از جنس فایبر گلاس می باشد و معمولا تا 900 درجه سانتی گراد را تحمل میکند ، به راحتی می توان آن را تا کرد و در کابینت آشپزخانه یا جاهای حیاتی خانه آن را قرار داد.

استفاده از پتو نسوز به مراتب راحت تر از کپسول آتش نشانی است البته در مورد آتش های کوچک و نقطه ای .

پتو سرامیکی از الیاف سرامیکی و آلومینا سیلیکات تشکیل شده است ، این پتو ها ، پتو های عایق نسوز با حرارت بالا می باشند .در مقابل شوک حرارتی و حملات شیمیایی بسیار مقاوم می باشند. پتو نسوز سرامیکی هدایت حرارتی بسیار کمتری نسبت باقی الیاف دارند.

همچنین الیاف پتو ی سرامیکی به هیچ عنوان سرطان زا نمی باشند . پتو سرامیکی دارای چگالی کنترل شده، استحکام کششی و انعطاف پذیری بسیار بالا است. وتا درجه حرارتی 1260 درجه مقاومت را تحمل می کنند.

کاربردهای پتو نسوز و پتو سرامیکی :

1- آسترکاری سطوح داغ کوره های عملیات حرارتی :

کوره های عملیات حرارتی می توانند به دو دسته اصلی تقسیم شوند: ثابت و مداوم

از انواع کوره های عملیات حرارتی می توان به کوره های پخت و لعاب سرامیک ، کاشی تزئینی ، چینی بهداشتی و ظروف ، کوره سکوریت ، کوره شیشه خم ، کوره های حرارتی و ذوب فلزات و کوره تمپر نام برد.

پتو نسوز سرامیکی به واسطه پایین بودن جرم واحد حجمشان؛ در محدوده دمایی بالا عایق حرارتی بالایی می باشند. قابلیت ذخیره گرما و پایین بودن ضریب هدایت حرارتی آنها دو خاصیت مهم محسوب می شود. و بهترین گزینه برای عایق کردن یا آسترکاری سطوح حرارت بالا در این کوره ها می باشند .

کوره های عملیات حرارتی

2- عایق پشتیبان کوره های گرمایش مجدد :

در کارخانجات فولاد، کوره های گرمایش مجدد در کارخانه های نورد گرم مورد استفاده قرار می گیرند تا حرارت فولاد مانند : بیلت یا همان شمشال ، بلوم یا همان شمشه و اسلب یا سطح مستطیلی  را به دمای 1200 درجه سانتیگراد برسانند ، از پتو سرامیکی به عنوان عایق بک اپ یا همان پشتیبان در این نوع کوره استفاده می شود.

پتو سرامیکی به عنوان عایق پشتیبان در کوره های گرمایش مجدد

3- درزبندی حرارتی پوشش های کوره های آنیلینگ :

آنیل یا بازپخت نوعی از عملیات حرارتی فلزات و آلیاژها می باشد (سیم های فولادی ، سیم آرماتور و …)، شامل گرمایش فلز تا یک دمای خاص، نگهداشتن در این دما و پس از آن،  خنک کردن آهسته آن می باشد .

برای درزبندي حرارتي ديواره هاي این پاتیل ها یا همان کوره آنیل می توان از پتو سرامیکی استفاده کرد همچنین برای درز بندی در کوره می توان از انواع طناب نسوز مانند انواع طناب نسوز مثل طناب سرامیکی ، طناب آزبست ، طناب نسوز فایبر گلاس استفاده نمود.

پتو سرامیکی در درزبندی کوره های آنیل

4 – پوشش نازل های ریخته گری (جلوگیری از اکسیداسیون و شوک حرارتی) :

ريخته گري ممتد فولاد اصلی ترین روش توليد فولاد در جهان مي باشد در ميان قطعات نسوز ويژه ، نازل غوطه ور از اهميت ویژه ای برخوردار است، وظيفه اصلي نازل ، حفاظت جريان مذاب از ورود هوا در مسير تانديش به قالب هاي ريخته گري و توزيع دلخواه جريان مذاب در قالب ها است.

با استفاده از پتو سرامیکی با الیاف سرامیک درجه حرارت بالا می توان از خوردگی و اکسیداسیون این نازل ها تا حد زیادی جلوگیری کرد.

نازل های ریخته گری

5- آسترکاری کوره های ذوب :

كوره ذوب واحدی است كه قابليت تولید حرارت لازم براي ذوب وزن مشخصی از فلز يا آلياژ را با سرعت لازم و هزينه هاي قابل قبول دارد. انواع کوره ی ذوب : كوره هاي بوته اي ، كوره هاي تشعشعي ، كوره هاي القائي ، كوره هاي قوس الكتريكي  ، كوره هاي زيمنس – مارتين ، كوره كوپل

با استفاده از پتو نسوز سرامیکی یه لایه استر مانند در این کوره ها استفاده می شود دانسیته این پتو نسوز می تواند برای هر کوره متفاوت باشد.

فروش انواع پتو نسوز سرمیکی :

[porto_product_category view=”grid” category=”پتو-نسوز”]

 

 

 

Nrank .irمشاهده نوشته ها

Avatar for nrank .ir

نوین رنک از ایجاد تا صفر تا صد کسب و کار شما ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *