پکینگ نسوز و تاریخچه آن

امتیاز کاربران

پکینگ نسوز و تاریخچه آن

پکینگ های آب بندی بیش از 5000 سال است که با موهای بافته شده ی اسب و روغن حیوانات پوشش داده شده است  برای روانکاری (گریس زنی) و دیگر ویژگی های درزبندی استفاده می شوند. پکینگ های نسوز و آب بندی در سال های اخیر به شدت پیشرفت کرده است، اما به ویژه در 30 سال گذشته به دلیل نگرانی های که محیط زیست در مورد نشت دریچه ها و شیر فلکه ها داشت و قوانین آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده (EPA)، به خط مقدم تولید این پکینگ ها رسیده است.

در هنگام استفاده از پکینگ های نسوز آب بندی ممکن مساله آب بندی و درزبندی به نظر ساده بیاید ولی متغیرهای زیادی را باید در هنگان درزبندی در نظر گرفت که هرکدام از این متغیر ها نقش های مختلفی و کاربردهای مختلفی داشته باشد.

برای شروع درک این مطلب مهم است که از چه نوع پکینگ نسوزی باید استفاده کرد : پکینگ ها برای کنترل نشتی از ناحیه منفذ ها و تنه ی دریچه ها و شیر ها طراحی شده اند .

این درزبندی با پکینگ ها کاملا باعث جلوگیری یا کاهش نشتی بین دسته ی شیر ها و دریچه ها با منفذ دریچه ها می شود.

 

پکینگ مکانیکال (پکینگ تفلون ، پکینگ گرافیت خالص ، پکینگ آرامید) یک اختراع قرن بیستمی است ، کانسپت اولیه این پکینگ به سالهای زودتر یعنی سال 1900 بر میگردد .ثبت اختراع اولیه ی آن در شرکت های ثبت اختراع از سال 1913 و سال 1919 می باشد که هرکدام ویژگیهای یک پکینگ آب بندی مکانیکال مدرن را داشت .

اولین استفاده ی تجاری و موفقیت آمیز از پکینگ مکانیکال در پمپ های سانتریفیوژ بود این استفاده در شرکت Ingersoll-Rand  در سال 1928 بود ، تا قبل از این تاریخ این پکینگ ها در ماشین های تبرید یا همان پمپ های سرما ساز استفاده میشد البته نه در پمپ های بزرگ .

پکینگ های مکانیکال استفاده شده در شرکت Ingersoll-Rand  برای اولین بار در خط لوله ی پمپ های گریز از مرکز استفاده می شد. ظاهرا این شرکت هیچ گونه برنامه ای برای تجاری کردن آن نداشت و استفاده ی چند منظوره ای از این پکینگ های تا سال 1930 نمی شد.

پکینگ مکانیکال در سال 1923 توسط George J. Cooke اختراع ثبت شد طراحی اورژینال و اصلی او “Cooke Seal” نامیده می شد که در شفت های چرخشی استفاده می شد همچنین او شرکت Cooke Seal را پایه گذاری کرد

 

 

 

Nrank .irمشاهده نوشته ها

Avatar for nrank .ir

نوین رنک از ایجاد تا صفر تا صد کسب و کار شما ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *