انواع پتو نسوز

امتیاز کاربران

پتو نسوز یا پتو نسوز سرامیکی از فیبرهای بلند ، انعطاف پذیر و متقاطع ساخته شده است که دارای پوششی قوی و سبک وزن و با دوام است و مناسب برای کاربرد در محدوده دما تا 1260 درجه سانتی گراد است.

پتوز نسوز بهترین عایق برای کوره ها می باشد . پتو سرامیکی دارای مقاومت حرارتی بسیار بالا است ، نصب این پتو به دلیل وزن سبک آن و انعطاف پذیری بالای ان ، بسیار راحت بوده .

فیبر سرامیکی موجود در پتو نسوز خورد یا شکسته نمی شود و در برابر شوک حرارتی مقاوم است ، کارایی بسیار بالای پتوی سرامیکی باعث کاهش شدید اتلاف دما و بالا رفتن راندمان در کوره ها و … می شود .

پتو نسوز

1- پتو نسوز کوره :

ویژگیهای مقاوم در برابر آتش و حرارت پتوی نسوز را بهترین گزینه مناسب برای استفاده در کوره ها است . مراحل استفاده از پتو نسوز کوره به صورت زیر است :

ابتدا پتو نسوز را به ابعاد مورد نظر برش داده و ماژول های پتو روی هم متصل کرده و در نهایت در کوره به صورت ثابت نگه میداریم

پتو نسوز کوره

مزایای استفاده از پتو نسوز در کوره ها :

پتو نسوز کوره بسیار سبک وزن است و این سبکی وزن نصب آن را سریع و آسان کرده و بار و وزن ساحتار کوره کاهش پیدا میکند.

ضریب هدایت حرارتی کم پتو نسوز کوره نسبت 1 به 10 می باشد و یکی از گزینه های عملی برای کوره است.

عایق گرمای عالی پتو نسوز کوره استفاده از پتو نسوز کوره چه در داخل و چه در بیرون محیطی کوره ها باعث میشود هم گرما اتلاف نشده هم محیط کار کردن ایمن باشد.

الیاف سرامیکی موجود در پتو نسوز کوره خنثی بوده و در برابر خوردگی فلزات و اسیدها مقاوم است.

2- پتو نسوز جوشکاری :

کیفیت بالای الیاف موجود در پتو نسوز جوشکاری عایق بسیار مناسبی در برابر جرقه های پرتاب شده از جوشکاری است .این پتوها با ورمیکولیت و سیم تقویت شده و پوشش داده شده است .برای درجه حرارت های بالا تا 1000 درجه سانتی گراد بسیار مناسب است .

3- از دیگر پتوهای نسوز  می توان به پتو نسوز آتش نشانی ، پتو سرامیک لویانگ و … نام برد.

در بعضی موراد برای تقویت پتو نسوز از سیم های فولادی ، مواد معدنی مانند آلومینا، سیلیکا و زیرکونیا خلوص بالا استفاده می شود . در صورتی که در کوره تولید بخار شود خواص فیزیکی و حرارتی پتو نسوز  پس از خشک شدن کاملا حفظ می شود.

 

 

Nrank .irمشاهده نوشته ها

Avatar for nrank .ir

نوین رنک از ایجاد تا صفر تا صد کسب و کار شما ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *