کاربردهای پارچه تفلونی و نوار نسوز تفلون

امتیاز کاربران

پارچه و نوار نسوز  تفلونی :

پارچه تفلونی و نوار تفلونی از پارچه فایبر گلاس که یک طرف آن با مواد پلیمری PTFE پوشیده شده است ساخته می شود ، این پارچه نچسب تفلونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و ضد خوردگی است ، همچنین دارای مقاومت حرارتی از -70 درجه سانتی گراد تا +300 درجه سانتی گراد می باشد . پارچه پشت چسبدار تفلونی نسبت به مواد شیمیایی ، اسید ها ، قلیایی ها و حلال ها مقاوم است ، همچنین این پارچه نسوز و نوار نسوز غیر سمی است و می توان از آن در اکثر کاربردهای غذایی ، دارویی و بهداشتی استفاده کرد.

علامت تجاری Teflon ™ توسط Chemours ساخته شده و ثبت شده در سال 1945  است ، کشف تفلون به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه هایی مانند هوا فضا، ارتباطات، الکترونیک، پروسه های صنعتی و معماری کمک کرد.

تفلون و تاریخچه ی آن :

کاشف و مخترع تفلون

داستان تفلون در 6 آوریل سال 1938 در آزمایشگاه chemours jackson در نیوجرسی آغاز شد ، دکتر “روی . ج پلانکت ” بر حال کار بروی گاز سرمایشی (گاز مبرد یا گازهای سرد کننده ) که یکی دیگر از از محصولات همین آزمایشگاه هست بود او همکارانش پس از بررسی یک نمونه ی منجمد فشرده از تترا فلوئور اتیلن کشف کردند که نمونه به طور خود به خود به صورت واکسی مانند و براق ، سفید و جامد پلیمریزه در امده است (پلی تترا فلوئور اتیلن PTFE) . این ماده ی پلیمری از ضریب اصطکاک بسیار پایینی برخوردار است (استفاده گسترده و بسیار زیاد در ظروف نچسب تفلونی )

استفاده و کاربردهای نوار و پارچه تفلونی :

1- پوشش روی انواع غلتک های با درجه حرارت بالا، صفحات گرم .

پارچه تفلونی برای روکش غلطک ها

2- استفاده ی بسیار گسترده از نوار تفلونی نسوز در دستگاه شیرینگ پک ، وکیوم پک و دستگاه دوخت پلاستیک و دستگاه پرس پلاستیک بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی و دارویی

3- استفاده از پارچه تفلونی نسوز در نوار نقاله های بهداشتی و نوار نقاله صنایع غذایی و بهداشتی

پارچه تفلونی برای نوار نقاله صنایع غذایی و بهداشتی

4-استفاده از نوار نسوز تفلونی در عایق کردن کابل ها و صنایع تولید برق

پارچه تفلونی در صنایع برق ، عایق کابل ها

5- استفاده از پارچه تفلونی در چاپ انتقالی و چاپ روی تی شرت

پارچه تفلونی برای چاپ انتقالی

 

 

 

Nrank .irمشاهده نوشته ها

Avatar for nrank .ir

نوین رنک از ایجاد تا صفر تا صد کسب و کار شما ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *