عایق کردن کوره ها توسط میکا رولی

امتیاز کاربران

عایق کردن کوره ها توسط میکا رولی

در سال 1997، کارخانه ذوب فلزات شلکو با 90 کارمند در جکسونویل آلاباما، به دنبال راه حل بهبودی حذف پوشش های نسوز  از دو کوره القایی 9 تنی بود. این کارخانه تصمیم گرفت از میکا رولی برای اینکار استفاده کند.

کارخانه شلکو کشف کرد که میکا رولی زمان برداشتن و حذف این پوشش های نسوز فرسوده تا 50 درصد کاهش میدهد. مدیر کارخانه پی برد که کار کردن با میکا رولی بسیار راحت است او گفت : “کافیه میکا رولی را به طول برش داده، به طور عمودی روبروی دیواره نسوز کویل قرار داده محل اتصال ورق های میکا با هم را بچسبانیم (چسب نسوز) و آماده عایق کردن است ”

شلکو کشف کرد از زمانی که از میکا رولی استفاده کرده شکستگی و شکاف در حلقه های بالایی کوره و در وصله های دیواره ی نسوز کوره تقریبا از بین رفته است.

استفاده میکا رو در بوت های ذوب فلزات

میکا رولی همچنین از کویل کوره ها در برابر باله های آهن محافظت می کند

کویل کوره القایی را می توان به عنوان بخش مرکزی کوره در نظر گرفت . کویل مسی کوره های القایی و ذوب ریزهای ریخته گری بسیار آسیب پذیر می باشد به همین علت توسط یک لایه ی دیواره مانند از عایق آلومینایی و آلومینوسیلیکاتی بر روی آن کشیده می شود تا از آنها محافظت شود (عایق حرارتی) .

پوشش های نسوز، معمولا از عایق آلومینایی و آلومینوسیلیکاتی ساخته می شوند ، این پوشش ها در داخل کوره های بسیار حرارت بالا نصب میشوند مانند کوره های القایی ، دیگ های بخار و کوره های سوخت. این پوشش ها نه تنها به عنوان یک عایق عمل می کند، بلکه از آسیب پذیری به ساختار فولادی بیرونی دیگ های کوره نیز محافظت می کند.

با گذشت زمان، این پوشش ها فرسوده می شوند و نیاز به تعویض آن می شود. تعویض و کندن این مواد نسوز با چکش های مخصوص ممکن است هزینه بر شود یا باعث آسیب دیدن کوره شود .

پوشش نسوز دیواره کویل ها کوره های القایی

میکا رولی برای عایق الکتریکی میان کویل و مواد مذاب همچنین جداسازی کویل از جداره نسوز در کوره های القایی بدون هسته طراحی شده است . با این عمل طول عمره کوره ها بیشتر شده و هزینه های نگهداری و تعمیر کاهش می یابد.

میکا دارای مشخصات فیزیکی بسیار خوبی است.میکا به طور عمده در هند ، ماداگاسکار ، کانادا و ایالات متحده و روسیه استخراج می شود. ورق میکا که به شکل میکا رولی لمینیت می شود ویژگی های گرمایی ، الکتریکی و مسطح کردن این رول را بالا می برد.و بهترین گزینه برای لایه حفاظت کننده در کوره های القایی است.

میکا رولی به مواد پوشش نسوز (کویل گوروت) دیواره کویل نمی چسبد بنابراین به راحتی اجازه می دهد تا مواد پوشش های نسوز فرسوده به راحتی جدا شوند.

هدایت گرمادهی بالاتر میکا رولی به میکا اجازه می دهد تا گرما را به طور متوسط 3.4 برابر سریعتر از کاغذ سرامیک نسوز (پیپر سرامیک فایبر نسوز) و 3.8 برابر سریع تر از پارچه شیشه ای بافته شده هدایت کند.

میکا رولی نفوذ نفوذ مواد مذاب به سیم پیچ  کویل را کاهش می دهد، به طوری که ظرف مخصوص ذوب فلزات (بوته آهنگری) یکنواخت تر می شود و ترک های کمتری تولید می کند.

نصب میکا رولی در کوره های القایی

 

Nrank .irمشاهده نوشته ها

Avatar for nrank .ir

نوین رنک از ایجاد تا صفر تا صد کسب و کار شما ...

1 دیدگاه

  • سلام من برا عایق کا ری کوره دوار قبل از زدن اجر قابل استفاده است یعنی روی ورف اهن چسبیده شه وبعد اجر زده شه عایق مناسبی هست یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *