شیلنگ سیلیکونی و کاربردهای آن

امتیاز کاربران

شیلنگ سیلیکونی چیست ؟

شیلنگ سیلیکون از مواد درجه یک سیلیکون 100 درصد خالص ساخته می شود . این شیلنگ ها بیشتر بصورت شفاف یا شیری رنگ شفاف ، بی بو و بی مزه و فاقد هرگونه مواد سمی است و قادر به تحمل دماهای بالا در بازه ۱۰۰- تا ۲۵۰+ درجه سانتیگراد هستند.

کاربردهای شیلنگ سیلیکونی :

1- شیلنگ شیر در کشاورزی ، گاوداری ها و دامداری ها ، به علت استانداردهای بالا در تولید شیلنگ سیلیکونی جایگزین بسیار مناسبی برای سایر شیلنگ ها است .مورد استفاده ی این شیلنگ ها به طور خاص برای کاربردهای انتقال شیر و مایعات طراحی شده است. به علت اینکه این شیلنگ ها هیچ گونه مایعاتی به خود جذب نمی کنند و در معرض آلودگی های محیط دام قرار نمی گیرند مناسب انتقال شیر از دام به ظرف جمع آوری شیر می باشد. همچنین مناسب برای تجهیزات شیردوشی بز

همچنین این شیلنگ های سیلیکونی در سرمای زمستان بدون هیچ گونه یخ زدگی و شکنندگی است.

شیلنگ سیلیکونی در دامداری

شیلنگ سیلیکون در شیردوشی از گاوها در صنایع کشاورزی و تولید شیر

2- مورد استفاده در دستگاه فروش اتوماتیک وندینگ نوشیدنی گرم و سرد و کالا این لوله هل یا شیلنگ در دستگاههای فروش قهوه بسیار کاربرد دارد در این دستگاه ها از شیلنگ شفاف سیلیکونی خالص استفاده می شود. این شیلنگ ها می توانند در محدوده ی دمایی از -50 تا + 200 درجه سانتی گراد تحمل کنند. این لوله های سیلیکونی برای فروش قهوه، هیچ رنگ یا بویایی را از مواد عبور نمی کند.

شیلنگ سیلیکونی در دستگاه فروش قهوه و نوشیدنی

شیلنگ سیلیکونی در دستگاههای فروش اتوماتیک قهوه و نوشیدنی

3- لوله سیلیکونی فشار قوی برای صنعت خودروسازی : این شیلنگ های فشار قوی یک راه حل بسیار مقرون بصرفه برای افزایش سرعت جریان و کاهش زمان پردازش شما است.قابلیت این شیلنگ تقویت شده اجازه می دهد برای محدود سازی قابلیت پمپاژ تا 30 اسب بخار فشار برگردد.و فرآیند کنترل مایعات بهتر انجام می شود. این لوله ها با اتوکلاو یا اشعه گاما استریل می شوند .

استفاده ی این شیلنگ در ربات های صنعتی ، ربات های جوشکاری ، ماشین ها و … استفاده ی زیادی دارد و مناسب برای حمل گازها ، جامدات و مایعات ایده آل هستند

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنعت خودروسازی

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنعت خودروسازی

4- کاربرد در شیلنگ قلیون یا قلیان ! : به علت شفاف بودن ، غیر جاذب بودن و کیفیت بالای این شیلنگ ها اخیرا مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است . در شیلنگ های قدیمی مواد داخل شیلنگ قلیان علاوه بر اکسید فلزات (آهن زنگ زده) حاوی صدها میکروب و قارچ بوده که براحتی همراه با دود قلیان وارد دستگاه تنفسی شده و باعث ایجاد عفونت‌های ریوی و رشد قارچ و میکروب در ریه فرد مصرف کننده می‌شود .

شفاف بودن این نوع شیلنگ باعث جلوگیری از رشد باکتریها و قارچها و عوامل بیماری زا می شود ، به علت اینکه شلنگ طولانی ترین مسیر عبور دود در قلیان است، لذا در کیفیت عطر و طعم قلیان تاثیر زیادی دارد.

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در قلیان

شلنگ قلیان سیلیکونی

5 –شیلنگ سیلیکون کاربرد بسیاری در پزشکی دارد ،  کاملا بی رنگ ، غیر سمی ، مقاوم در برابر حرارت ، مقاوم در برابر اکسیداسیون ، انعطاف پذیر ، شفاف و به هیچ عنوان برای بدن مضر نیست ، در این لوله به هیچ عنوان به جداره آن باکتری و .. رشد و نمو پیدا نمی کند . شیلنگ سیلیکون شفاف به طور معمول در کاربردهای پزشکی مانند : داروسازی ، سوند ادرار ، دستگاه دیالیز ، سرم ، سیستم های IV و  …

شیلنگ سیلیکون بیرنگ در دستگاه دیالیز

ویژگیهای شیلنگ سیلیکونی :

1 – مقاومت در برابر دمای بالا و دمای پایین

2- عملکرد بصورت عایق الکتریکی قوی

3- مقاوم در برابر پارگی و ترکیدن آن

4- مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش

5- شفافیت بالا

6- انعطاف پذیری عالی و بدون تغییر شکل در طی طول عمر مفید

7- شیلنگ سیلیکونی کیفیت بالا به هیچ عنوان فرسوده و جنس آن سخت و شکننده نمی شود.

8- شیلنگ سیلیکون نسوز به علت شعاع خمش بالا یا قدرت خمیدگی برای محیط هایی که دسترسی در آنها دشوار هست بسیار مناسب می باشد.

9- شیلنگ سیلیکون در دماهای بسیار بالاتر از دمای زندگی میکروب ها و قارچ ها مقاومت نشان داده.

10- شیلنگ سیلیکون عالی برای کارکردهای فشار پایین

11-   انعطاف پذیری در دماهای پایین تقریبا تا -60 درجه سانتیگراد، فرمولاسیون ویژه تقریبا تا -90 درجه سانتی گراد.

12- مقاوم در برابر بسیاری از مواد شیمیایی

13- بدون هیچ گونه جذب مایعات

14-  بازدارنده شعله یا ضد شعله بودن شیلنگ سیلیکونی نسوز

15- نرمتر از لوله های خلاء استاندارد

16- مقاومت خوب در برابر اکسیداسیون

 

 

 

 

 

Nrank .irمشاهده نوشته ها

Avatar for nrank .ir

نوین رنک از ایجاد تا صفر تا صد کسب و کار شما ...

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *